4. Alkalom Január 20.

Élő modell után rajzoltunk teljes alakot, két rajzot készítettünk puha rajzeszközzel; szénnel, puha ceruzával, kétféle beállítás volt.

A fő hangsúly a sötét tömegeken és azok egymáshoz való arányain volt. A főbb tömegekből próbáltunk haladni a kisebbek, a kinyúló formák felé. Középszürkékből indultunk, amire még sötétíteni és amiből még visszatörölni is lehet. Igyekeztünk a látás hűségéhez ragaszkodni a “fej után” való rajzolás helyett, vagyis gyakoroltuk, hogy “higgyjünk a szemünknek” abban is, hogy az árnyalatok különös gazdagságát megtapasztaljuk és alkotva hűen tájékozódjunk köztük, erősítettük az érzékelésünket az arányok iránt.
A festés-stúdium egy “köztes feladat” volt, melynek alkalmával megpróbáltuk először az egész -még színek nélküli- kompozíciót újra megalkotni olajfesték és ecset segítségével, figyelve a tapasztalatra, hogy hogyan lehet a tónuskülönbségeket az olajfestékkel megfogalmazni.
Lehetőség volt rá, hogy  a háttérbe egy kis színes fényt vigyünk, vagy hogy az alak sötétje ne kizárólag feketéből álljon, ez utóbbinál melegebb sötéteket -barnákat- volt javasolt használni.
A színnel való festés a második áttétet jelentette. Szintén valamelyik rajzi beállításunkat vettük alapul (más rajzát is lehetett használni). Az uralkodó szín a türkiz-zöld volt.

Alapvetően a fény és sötét-felé mozdítottuk a türkizeket, de ennek a színnek a saját meghatározó szín-erejéből, -jellegéből kellett előhozni a többi színt, ami hangulatilag, fényekben a témából adódóan körülvette a “motívumot”.
SAMSUNG CAMERA PICTURES
SAMSUNG CAMERA PICTURES
SAMSUNG CAMERA PICTURES